Kosár

Az Ön kosara üres.

Méret keresés (szgk, ktgk, 4x4)

Méret:

/ R

Gyártó:

Típus

Személy
Terepjáró
Kisteher

Idény

Nyári
Téli
4 évszakos

Hírek, cikkek - Cikk 2

Az évszázad üzlete: használt gumi! Vagy mégsem?

Szögezzünk le egy pár dolgot, már előre. A gumiabroncs biztonsági kellék. A kopó alkatrészek kategóriájába tartozik, mint pl. a fékbetét. Szerves anyagból készül, amelynek jellemzője, hogy a környezeti tényezők hatására a kémiai szerkezete megváltozik. A gumiabroncsok anyaga - mint a legtöbb szerves anyag- érzékeny az UV sugárzásra, egyes agresszív vegyszerekre, oldószerekre. Az új gumi rugalmas, lágy így a mechanikai behatásokat jobban viseli. Az idő előrehaladtával a rugalmasságot biztosító térhálós láncok bomlani kezdenek, az anyag keménnyé, rideggé válik, így az hajlamos lesz, szakadásra, repedésre, töredezésre.
Az abroncsnak az a dolga, hogy egy puha, rugalmas réteggel válassza el egymástól az érzékeny futómű alkatrészeket, illetve az út anyagát. A fém alkatrészek, mint például a lemez felnik, rugalmatlanok, ezért a legkisebb behatásra is deformálódnak. Elég ha csak néhány métert halad a kerék a gumik védelme nélkül, például egy baleset esetén, olyan sérüléseket szenved a keréktárcsa, hogy többnyire olcsóbb a cseréje, mint a javítása.


Frankó ez a használt gumi!

A szakmában eltöltött évek alatt olyan használt gumival, ami akár ránézésre tökéletes állapotban lett volna, alig találkoztam. Pár éve egy hazai prémium forgalmazó végzett egy tesztet. Harminc használt abroncsot vásároltak internetes hirdető oldalakon, és aukciós portálokon. A gumikat alaposan átvizsgálva egyet sem találtak, ami hibátlan állapotban lett volna.
Ezek után, ha valaki használt garnitúrát vesz, mennyi az esélye rá, hogy mind a négy gumi hibátlan lesz?

Használt gumi fronton van egy jó hírem, meg egy csomó rossz. Sokat javult a helyzet a tíz évvel korábbihoz képest. Ami leginkább abban érhető tetten, hogy a vásárlók is tudatosabbak lettek, és ismerik a jogaikat, pláne, élni is mernek azokkal. Meg, aki egyszer már megégette magát, az a legkisebb gyanús jelre, eláll inkább a vásárlástól.
A rossz viszont, hogy ilyen nagy még sosem volt a kereslet a használt termékek iránt. Ez jól mutatja a lakosság anyagi helyzetét. Illetve ezzel párhuzamosan kialakult egy kelet nyugat irányú kereskedelmi kapcsolat is. Ez nagy vonalakban abból áll, hogy olcsó munkaerővel, állami adókedvezményekkel megtámogatott új termékeket exportálunk, és nyugati szemetet importálunk - amit jelentősen gerjesztenek az ottani szigorú környezetvédelmi szabályok. Egy döglött verdát, vagy a veszélyes -gumiabroncs hulladékot ott lehetetlen eladni. A környezetvédelmi, és egyéb adók miatt egy régi autó fenntartása még nyugati keresetek mellet is döbbenetes összeg. A levett gumiabroncsokal is csak a baj meg az adminisztráció van. Adja magát a praktikus megoldás, hogy ha valaki jön, hogy pár eurót adna értük, még örül is, és az emlékezetéből is kitörli azokat az abroncsokat, mintha sosem jártak volna nálla. Ezért lehet, akár ingyen, működő autót elhozni, hát még kidobott gumiabroncsokat. A lomtalanításból származó szemetet az ügyes kereskedők szépen feltupírozzák, majd csillagászati haszonnal értékesítik. Nagy üzlet a lomizás! Meg van benne okosság. A szerelő, szolgáltató ágazatban pedig varázslók, mágusok, illuzionisták, Houdinik és Copperfield Dávidok egész hada dolgozik.

De nem, az Eiffel tornyot nem lehet eltüntetni kézmozdulatokkal meg fekete törülközőkkel. Ugyanígy nem létezik, a kifogástalan állapotú használt gumi sem.
Egyetlen kátyúba hajtás a futófelületben lévő különböző minőségű anyagok különböző elmozdulását okozza. Aki hallott már az anyagfáradás jelenségéről az tudja, hogy a folyamatos mozgás, csavarás és törés hatására a szilárd anyagok egyszer csak eltörnek, elszakadnak. Hogy melyik anyag hány, és mekkora behatást visel el, széles spektrumon változó, de minden anyag tűrése véges.
És van még egy faktor, amit a használtgumi kereskedők nem igen reklámoznak, mégpedig, hogy tőlünk nyugatabbra sokkal jobb az autópálya ellátottság. Ahol az abroncsokat jóval nagyobb sebességen használják. Ez fokozott igénybevételnek teszi ki a gumi vázát. A tempomat és az egyenletes sebesség; kevés gyorsítás, lassítás és a jó minőségű utak eredményeként a futófelület e közben szinte alig kopik. Ergó, egy 40-50.000 km-t futott, vázszerkezetileg elfárad abroncs, kínézetre és minta mélységre még teljesen vállahatónak tűnhet. Németben többet ingáznak az emberek és egy éves 50.000 km-es futásteljesítmény egyáltalán nem számít kirívónak. így keletkeznek az igazán eladható használt gumik, amiket felszerelve a tulajdonosok furcsa jelenségeket tapasztalnak. Az autó le akar mászni az útról, csak nyeklik-nyaklik kanyarodáskor, jelentős teljesítmény csökkenés tapasztalható gyorsításnál, fékezésnél majd felborul. Ezek mind arra utalnak, hogy a gumi már nem működik, elvesztette a rugalmasságát, vagy egy olyan memóra effektus alakult ki a szerkezetben, ami ezzel az autóval nem kompatibilis.

A használt gumikat általában leengedett állapotban mutatják be az eladók. Ilyenkor a kisebb szerkezeti hibák, szálszakadások rejtve maradnak. Ahogy az is, hogy nincs-e kivágva, kiszúrva az abroncs. Még nyugati országokban sem gyakori, hogy a teljesen jó, alig használt, szinte új abroncsokat kidobják. Ha mind a négy megvan, és még jól is néz ki, az már több, mint intő jel. Ilyenkor érdemes gyanakodni, hogy mechanikai sérült lehet az abroncs, pl. a haragos szomszéd gombostűvel állt bosszút a gumikon.

Ahogy a gumik kopnak, a vízelvezető árkok mélysége csökken. A téli gumik esetében egyes lamellák teljesen eltűnhetnek. Az ilyen gumik tapadása, vízkiszorítása csökkent. Az 5mm-es mélység habár törvényes, egyáltalán nem mondható ideálisnak. Az ilyen abroncsok cseréjét javasolják tőlünk nyugatabbra, pontosan azért mert a biztonságosságuk jelentősen leromlik. Az ilyen dögrováson lévő gumik jelentik a hazai használt gumi piac jelentős hányadát.

A leggyakoribb hiba az anyag elöregedése. Az ilyen elöregedett gumikkal lehet a legkönnyebben ráfázni. A gondosan megtisztított abroncsok szinte újnak hatnak. Egyes szemfüles kereskedők még a futófelületi csíkokat is reprodukálják zsírkrétával. Azonban ez az optikai tuning, a viselkedésen már sokat nem segít. A régi abroncsok futása hangossá válhat. A tapadás pedig minimálisra csökken. Hallottam már olyan hantát is kereskedőtől, hogy ez a kemény réteg majd használat közben le fog kopni és egyre jobb lesz a gumi, de ez sajnos esti mese. A lágyító anyagok kipárolgása miatt a helyzet csak tovább romlik. Az abroncsokat (is) átlagosan öt évre tervezik, némi ráhagyással. A tapasztalat az, hogy öt évesnél idősebb gumit - új, vagy használt- nem érdemes megvenni.

A szabályozás is sújtja az európai gumi márkákat. Az elmúlt években egyre többen vetik fel szakmai berkekben, hogy a prémium abroncsok eltarthatósága jelentősen leromlott. Ennek okaként a korábban jól bevált és használt lágyító anyagok (főként aromás olajok) kivonását teszik felelőssé. Azzal nem lehet vitatkozni, hogy ezek kimondottan károsak voltak az egészségre, másrészről viszont a helyettük bevezetett természetes helyettesítők, mint például a sima napraforgó olaj, korántsem olyan hatékonyak. A benzol alapú lágyítók nagyon stabil molekulákból állnak, ezzel szemben az új adalékok könnyen módosulnak. A napraforgó olaj kimondottan ilyen, a telítelen kötések miatt. Az olajból könnyen lesz margarin. De aki sütött már olajjal, tapasztalhatta ezt, és ha utána megpróbáljuk mosogatószerrel vegyíteni az égett olajat egy kocsonyaszerű ragacsos állagú trutymót kapunk.
Több szerelő ismerőstől hallottam azt a véleményt, hogy az olcsó kategóriás, és főként távolkeleti gumik sokkal (büdösebbek és) kevésbé hajlamosak az idő előtti örgedésre. Míg az aromás olaj mentes abroncsoknál - tapasztalatuk szerint- sokkal gyakoribb a repedezett, idő előtt felkeményedett példány.

A legkomolyabb veszély mégis az acél radiál abroncsokat sújtja. Ez pedig a karkasz (a váz-szerkezet) emlékező tulajdonságában rejlik. A gumiabroncs gördülés közen folyamatosan változtatja az alakját. Amikor egy rész az útfelületre érkezik, rugó módjára összenyomódik, majd ahogy tovább kördül, újra kiegyenesedik, ez a rugalmasság hajtja előre az abroncsot. E közben azonban a váz-szerkezet folyamatosan mozgásban van. A veszély abban rejlik, hogy az abroncsok vagy eleve meghatározott irányba rugózhatóak (forgásirányos) vagy a használat során jegyzik meg az abroncsok ezt az irányt. Ezt később már megfordítani nem szabad. A jelenség pontosan az, mintha valaki egy golyóstollból kiszedett rugót csavargat. Amíg a forgás irányába tekerem meg a rugót, az szépen visszaáll, de ha ellentétesen próbálkozom, jóval nagyobb erő szükséges, ami a rugó deformációjához vagy töréséhez vezet. A használt abroncsok akár már több millió ilyen átforduláson lehetnek túl, mire az új tulajdonosukhoz kerülnek. Ha a gumit, a korábbi forgásiránnyal ellentétesen szerelik fel, garantált a szálak törése, ami már pár kilóméter megtéte után bekövetkezhet, de többnyire 100 km-en belül bekövetkezik a baj.

Aztán persze, félrekopott abroncsok is nagy számban fordulnak elő a kínálatban. Az alacsony vagy magas gumi nyomástól a kopás egyenetlenné válik, ezért csökken a tapadó felület mérete helyesen beállított értékek esetén. De gyakoriak a futómű hibájából bekövetkező károsodások, kagylós kopások is. Az ilyen abroncsok gyakorlatilag selejtesnek tekinthetőek, a javításuk nem gazdaságos. Az ilyen hibák feltárását szakértők végzik, kevés laikus rendelkezik a megfelelő szakértelemmel, hogy észre vegye. Senkinek ne legyenek illúziói, a kereskedők az ilyen gumikat is megpróbálják elsózni, előbb utóbb valakin csak rajta marad.

Ha a vásárló a helyszínen fel is szerelteti az abroncsokat, az eladók ritkán veszik észre, ha valami gond van a termékkel. A legtöbb ilyen esetben egy független szervizben tett látogatás alkalmával szembesítik a vásárlót az esetleges hibákkal. Ezek után a garancia érvényesítése gyakran akadályokba ütközik. Hallani olyan esetekről is, hogy garanciális probléma esetén még a törzsvásárlót sem ismerik meg a gumiszervizben. Ha nincs számla a vásárlásról, a garanciát hivatalos úton érvényesíteni szinte lehetetlen. Az apróhirdetési oldalakon tevékenykedő eladók pedig gyakran válnak elérhetetlenné, amikor kiderül a baj.

A legnagyobb gond, hogy a használt guminak teljesen ismeretlen az előélete. Itt is igaz a használtautós szabály, hogy a jó vételnek az előélete ismert és dokumentált. Csak éppen ilyen gumi nem létezik. A gumin elvégzett javításokat észre lehet venni, de hogy azok milyen minőségben készültek, és mennyire tartósak viszont már nem.


Most anekdótázok egy kicsit!

Két személyes történet: Van nekem egy eladó gumim! Minden bizonnyal az évszázad vétele. Újszerű, 2009-es gyártási éve ellenére kifogástalan állapotú. Az anyaga még mindig meglehetősen puha. Látszik, hogy jól volt tárolva, nem szürkült ki, új fekete. Minta mélység gyári 8mm. Alkalmi vétel! Ön megvenné?
Hét éve, amikor megvettem rögtön sikerült úgy megpadkázni, hogy az oldalfal konkrétan kiszakadt, hogy még tetézze a bajt, szálak is szakadtak. Ez ugye a kuka tipikus esete, hiszen oldalfalat sosem javítunk. Csakhogy van nekem egy jó barátom, gumi javító művész, pikk-pakk összekötötte a szakadt szálakat és újra vulkanizálta a gumit.
És itt jön a dilemma, a gumi megjavítva, de most mi legyen vele. Ha használom, lehet, hogy évekig jó lesz, de az is lehet autópályán 130km/h-nál derül ki, hogy mégsem. Mivel nyári gumiból mindig ötöt veszek, adta magát a megoldás, a korrumpálódott abroncs került a csomagtartóba pótkeréknek. Ha fel kell tenni, mert nagy a baj, fogom tudni, hogy ezzel ne szórakozzak, és a lehető leggyorsabban menjen is vissza a helyére.
Én ezt tudom! De ha ez a - szinte új - gumi bekerülne a körforgásba, a vevő honnan tudná meg, hogy totálkárosból lett javítva, és minimum a saját életét kockáztatja, ha használni meri, amikor én se merem. Minden bizonnyal sehonnan. Pedig a gumin kívülről semmi sem látszik, belül is elég pofás lett a légzáró réteg. A fénytől védetten eltöltött évek után az anyag sem fakult ki, újszerű, minta-árok mélység; gyári. Bomba ajánlat! Időzített! Pedig első hallásra, ez volt az évszázad vétele, vagy mégsem?! És hány ilyen példát tudnék még mondani? Túl sokat. Arra sem létezik statisztika, hogy hány közlekedési baleset írható az ilyen és hasonló gumik számlájára. Hiszen egy abroncsra sem írják rá, hogy "engem használtan vettek 8 évesen, most Hondán vagyok, de Audin kezdtem, és közben volt két balesetem". Az időzített bomba gumi, természetesen nem eladó, jó helyen van a csomagtartóban, tavasszal új ötös fogat váltja majd a meglévőket, és akkor ez a szörny is megy az újrahasznosító konténerbe, hogy játszótér formájában kezdjen új életet.

A baj nem jár egyedül szokták mondani. Két éve, alig hogy elköltöztünk, a mosógépünk beadta a kulcsot. A szokásos kérdés merült fel. Új megfizethető árú mosógép. Használt prémium mosógép, vagy van okosság! Csomagolás sérült gép! Ez igen! A sógoroknál elszakadt a doboza, és máris a miénk lehet akár fél áron. Mondanom sem kell mesésen hangzott. És tényleg, mert ez egy mese volt, habbal. A hirdetéseket böngészve hamar egy tucat céget találtam, akik csomagolás sérült, szépséghibás, bemutató darabokat árultak. Kezdett gyanús lenni a dolog, mert hogy ennyi jó fogás egy mesében is sok. De azért mégiscsak - a remény hal meg utoljára, ne legyünk bizalmatlanok, satöbbi - elmentünk egy közelben tevékenykedő céghez, ahol kezdett a valóság felderengeni a mese mögött.
Rákérdeztem, hogy de miért van, hogy tiszta mosópor a gép belseje? Két ellentétes magyarázatot is kaptam, gondolom azért, hogy az egyiket biztos elhiszem - nekem az tetszett jobban, hogy a gép bemutató darab volt, amivel bemutatókon mostak. Aztán a legtöbb gép ugyanilyen volt a teremben, mondták, hogy igen, azok is. Mennyi bemutató darab, mennyi bemutató mosás - ez igen, ez a nyugat, amelyre csak őszinte csodálattal tudok felnézni.
Aztán jött a kötekedésem. A honlapon azt írták, hogy három év a garancia, erre is annyi. Természetesen hangzott a válasz, csak annyi a megkötés, hogy a számlára rávezetik azt az apróságot, hogy a gép használt. Komolyan?! Kérdeztem vissza, hiszen erre mi szükség van, ha frankó a cucc. Ha jól tudom, használt cikkekre maximum fél év garanciát kell vállalnia az eladónak. Itt gyanús lettem, hogy valami NAV-os féle lehetek, úgyhogy az eladónak sürgős dolga akadt, amit addig végzett, míg végül eluntuk a várakozást, és angolosan távoztunk.
És, hogy mi a valóság? Az ronda. A nyugaton garancia időn belül bekrepált - tehát gyári hibás - gépeket vásárolják meg ezek a cégek, gyakorlatilag bagóért. De van, több éve nem gyártott, használt is náluk, újként. Kicsit kipofozzák, kitakarítják - amennyire lehet, és megpróbálnak időleges megoldást találni az ominózus gyári hibára, aztán kell még egy madár, aki beveszi, hogy nem gond, ha nincs számla, vagy arra az van írva - ami egyébként az igazság is - hogy ez egy használt gép. Az árat belövik az új gép ára alá 20-30%-al, mert ugye nekik is élni kell valamiből, meg így kevésbé gyanús is, és kész. Így néz ki egy tuti üzlet.


Használt gumit venni, tapasztalat lehet egy egész életre!

Ingyen megéri, drágábban nem biztos, mert a vásárló nem tudja, hogy valójában mit is kap. Teljesen lutri, mivel a gumiabroncsok előélete sem a kereskedő, sem a vásárló előtt nem ismert.

Csak személyesen szabad, és nem árt olyan emberrel menni, aki szakértelemmel rendelkezik a gumik terén. Sérült, javított abroncsot nem érdemes vásárolni. A kiszemelt abroncsot belülről is alaposan át kell nézni. Ellenőrizni a peremek épségét.

DOT számok ellenőrzése: négy számjegy, első kettő a gyártás hete, második kettő éve. Ha három jegyű a szám, az 2000 előtt gyártott gumi, antik darab. 5 évesnél idősebb gumit nem is érdemes nézni. Mindegy hogy mit mond a kereskedő hány %-os. Az öt éves gumi nulla százalékos, mert túl van az élettartamán, és minden paramétere csak árnyéka az újkori tudásának.

Csak szerviztől szabad vásárolni, és még vásárlás előtt tisztázni, hogy a garancia mire is vonatkozik, és hogyan lehet érvényesíteni. A vásárlásról kiállított számla nélkül a vevő, teljesen kiszolgáltatott helyzetbe kerülhet.


Ha úgy érzi egyedül nem boldogul, kérje szakember segítségét!

Röviden összefoglalva az a tanácsom, ha használt gumi vásárláson töri a fejét:

1.) Először is barátkozzon meg a gondolattal, hogy jó eséllyel "német veszélyes hulladékot" fog újrahasznosítani, amit ott már egy szerelő kidobatott, mert használatra alkalmatlannak, veszélyesnek ítélte.

2.) Alaposan számoljon utána, hány km-t fognak még elfutni ezek az abroncsok, nem könnyű tudom, de ha van az ismeretségi körében matematikus-látnok, ne habozzon keresse fel!

3.) Az eladónál érdeklődjön (hiába) a megvásárolni kívánt abroncs előéletével kapcsolatban.

4.) A terméket - megvásárlása előtt-mindenképpen vizsgáltassa át, képesített szakértővel, hiszen csak ezek után tud reális képet alkotni az eladásra kínált termék értékéről.

5.) Kérjen írásos ajánlatot, amelyben az eladó, a garanciális feltételeket rögzíti, illetve a gumi megfelelőségét tanúsítja.

6.) Amennyiben döntése megszületett, ügyvédje jelenlétében adja át a kialkudott vételárat az eladó részére.

Ha így tesz, elmondhatja, hogy körültekintően járt el. Habár olyan biztonságban nem érezheti magát, mintha az internetről rendelt volna bármilyen no-name új terméket, a 14 napos indoklás nélküli visszaküldés lehetőségével. Ha a szükséges időráfordítást nem számolom, akkor csak kicsivel lesz drágább az így beszerzett használt abroncs, mintha új prémium gumit vásárolt volna.

Összességében elmondható, hogy hosszú távon a használt gumiknál sokkal jobban megérik az olcsó kategóriás, budget abroncsok. Ráadásul, itt a legkisebb az árrés az előállítási költség, és az eladási ár között.

A használt gumi egy szükség megoldás, ezért jó üzletnek egyáltalán nem tekinthető. Az esetek döntő részében a vásárlók önmagukat csapják be, annyira jól hangzik, a szinte új, prémium abroncs lehetősége filléres áron, hogy hinni akarnak benne. Ez nem újdonság, ki ne ismerné a "Kőleves meséjét" az eszes katonáról és a zsugori gazdasszonyról? Sajnos, a piaci logika eredményeként, ahol jelentős a kereslet, az árak is emelkednek. Márpedig olcsó, sőt filléres megoldásokra óriási a kereslet, így az árak is magasabbak, mint amennyi reális lenne. Ha a vásárlók számba vennék az előnyöket és a hátrányokat, rendelkeznének a megfelelő hozzáértéssel a témában, nagyon kevés használt gumit lehetne eladni.

Ha ideje engedi látogasson el webáruházunkba, ahol a legfrissebb cikkeket is elolvashatja.
http://olcsogumi.sop.hu

-2016-12-01-

Kapcsolódó keresések

használt gumi 145/70R13

*

használt gumi 225/45R17

*

használt gumi 205/55R16

*

használt gumi 225/45R18

*

használt gumi 205/45R16

*

használt gumi 205/40R17

*

használt gumi 185/60R14

*

használt gumi 215/65R16

*

használt gumi 195/70R15

*

használt gumi 155/70R13

*

használt gumi 205/55R16

*

használt gumi 225/45R17

*

használt gumi 205/45R16

*

használt gumi 185/65R15

*

használt gumi 185/65R14

*

használt gumi 185/65R14

*

használt gumi 165/70R14

*

használt gumi 225/40R18

*

használt gumi 185/60R14

*

használt gumi 145/70R13

*

használt gumi 175/70R13

*

használt gumi 165/70R13

*

használt gumi 195/70R15

*

használt gumi 175/65R14

*

használt gumi 155/80R13

olcsó gumi 175/65R14

*

olcsó gumi 195/65R15

*

olcsó gumi 145/70R13

*

olcsó gumi 205/40R17

*

olcsó gumi 195/65R15

*

olcsó gumi 205/45R16

*

olcsó gumi 215/65R16

*

olcsó gumi 225/45R17

*

olcsó gumi 205/80R16

*

olcsó gumi 195/45R16

*

olcsó gumi 155/80R13

*

olcsó gumi 165/70R13

*

olcsó gumi 195/60R15

*

olcsó gumi 165/70R13

*

olcsó gumi 225/40R18

*

olcsó gumi 215/65R16

*

olcsó gumi 175/70R13

*

olcsó gumi 185/60R15

*

olcsó gumi 185/60R14

*

olcsó gumi 225/45R18

*

olcsó gumi 195/60R15

*

olcsó gumi 175/65R14

*

olcsó gumi 155/80R13

*

olcsó gumi 185/60R15

*

olcsó gumi 205/45R16

használt abroncs 145/70R13

*

használt abroncs 205/40R17

*

használt abroncs 205/60R16

*

használt abroncs 195/60R15

*

használt abroncs 225/45R17

*

használt abroncs 215/65R16

*

használt abroncs 195/60R15

*

használt abroncs 205/55R16

*

használt abroncs 175/65R14

*

használt abroncs 175/65R14

*

használt abroncs 225/40R18

*

használt abroncs 195/65R15

*

használt abroncs 195/70R15

*

használt abroncs 195/60R15

*

használt abroncs 175/70R13

*

használt abroncs 205/55R16

*

használt abroncs 185/60R14

*

használt abroncs 195/60R15

*

használt abroncs 175/65R14

*

használt abroncs 195/50R15

*

használt abroncs 175/65R14

*

használt abroncs 195/60R15

*

használt abroncs 225/40R18

*

használt abroncs 185/65R14

*

használt abroncs 155/80R13

megéri használt abroncs 155/80R13

*

megéri használt abroncs 175/70R13

*

megéri használt abroncs 205/55R16

*

megéri használt abroncs 185/60R15

*

megéri használt abroncs 195/45R16

*

megéri használt abroncs 225/45R17

*

megéri használt abroncs 205/55R16

*

megéri használt abroncs 175/65R14

*

megéri használt abroncs 165/70R14

*

megéri használt abroncs 205/40R17

*

megéri használt abroncs 205/40R17

*

megéri használt abroncs 205/40R17

*

megéri használt abroncs 165/70R14

*

megéri használt abroncs 195/65R15

*

megéri használt abroncs 185/65R15

*

megéri használt abroncs 195/60R15

*

megéri használt abroncs 205/40R17

*

megéri használt abroncs 215/65R16

*

megéri használt abroncs 165/70R13

*

megéri használt abroncs 195/50R15

*

megéri használt abroncs 155/80R13

*

megéri használt abroncs 165/70R14

*

megéri használt abroncs 165/70R13

*

megéri használt abroncs 195/65R15

*

megéri használt abroncs 185/65R14

érdemes használt gumit 165/70R13

*

érdemes használt gumit 195/70R15

*

érdemes használt gumit 145/70R13

*

érdemes használt gumit 195/45R16

*

érdemes használt gumit 175/70R13

*

érdemes használt gumit 205/55R16

*

érdemes használt gumit 205/40R17

*

érdemes használt gumit 225/45R17

*

érdemes használt gumit 205/40R17

*

érdemes használt gumit 205/55R16

*

érdemes használt gumit 185/60R14

*

érdemes használt gumit 195/45R16

*

érdemes használt gumit 205/55R16

*

érdemes használt gumit 185/60R15

*

érdemes használt gumit 205/45R16

*

érdemes használt gumit 195/70R15

*

érdemes használt gumit 155/80R13

*

érdemes használt gumit 175/65R14

*

érdemes használt gumit 195/60R15

*

érdemes használt gumit 195/45R16

*

érdemes használt gumit 205/60R16

*

érdemes használt gumit 205/60R16

*

érdemes használt gumit 205/45R16

*

érdemes használt gumit 185/65R15

*

érdemes használt gumit 195/65R15

használt gumi átverés 195/60R15

*

használt gumi átverés 145/70R13

*

használt gumi átverés 155/70R13

*

használt gumi átverés 155/80R13

*

használt gumi átverés 195/50R15

*

használt gumi átverés 205/55R16

*

használt gumi átverés 205/60R16

*

használt gumi átverés 205/55R16

*

használt gumi átverés 145/70R13

*

használt gumi átverés 225/45R18

*

használt gumi átverés 215/65R16

*

használt gumi átverés 195/45R16

*

használt gumi átverés 225/40R18

*

használt gumi átverés 175/70R13

*

használt gumi átverés 195/50R15

*

használt gumi átverés 205/55R16

*

használt gumi átverés 205/60R16

*

használt gumi átverés 205/45R16

*

használt gumi átverés 195/45R16

*

használt gumi átverés 185/60R14

*

használt gumi átverés 225/40R18

*

használt gumi átverés 195/50R15

*

használt gumi átverés 225/40R18

*

használt gumi átverés 185/60R15

*

használt gumi átverés 185/60R14

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

*

olcsó gumi vásárlás

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos akciós

*

OLCSOGUMI.SOP.HU gumi alkusz

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU legolcsóbban

*

OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos akciós

*

OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi ügynök

*

OLCSOGUMI.SOP.HU legolcsóbban

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU legolcsóbban

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU

*

OLCSOGUMI.SOP.HU gumi alkusz

*

OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi ügynök

*

OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos akciós

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

OLCSOGUMI.SOP.HU legolcsóbban

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

OLCSOGUMI.SOP.HU gumi bróker nyárigumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos akciós

*

OLCSOGUMI.SOP.HU gumi alkusz

*

OLCSOGUMI.SOP.HU legolcsóbban

*

OLCSOGUMI.SOP.HU gumi bróker nyárigumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi ügynök

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU legolcsóbban

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi ügynök

*

OLCSOGUMI.SOP.HU gumi bróker nyárigumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU gumi alkusz

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi ügynök

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

OLCSOGUMI.SOP.HU gumi alkusz

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi ügynök

*

OLCSOGUMI.SOP.HU OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

olcsó új gumik. gumi alkusz

*

olcsó új gumik. négyévszakos akciós

*

olcsó új gumik. OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

olcsó új gumik. OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

olcsó új gumik. OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

olcsó új gumik. OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

olcsó új gumik. gumi bróker nyárigumi

*

olcsó új gumik. OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

olcsó új gumik. legolcsóbban

*

olcsó új gumik. gumi bróker nyárigumi

*

olcsó új gumik. gumi bróker nyárigumi

*

olcsó új gumik. négyévszakos akciós

*

olcsó új gumik. OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

olcsó új gumik. OLCSOGUMI.SOP.HU

*

olcsó új gumik. legolcsóbban

*

olcsó új gumik. OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

olcsó új gumik. OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

olcsó új gumik. legolcsóbban

*

olcsó új gumik. OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

olcsó új gumik. gumi alkusz

*

olcsó új gumik. OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

olcsó új gumik. gumi bróker nyárigumi

*

olcsó új gumik. gumi bróker nyárigumi

*

olcsó új gumik. téligumi ügynök

*

olcsó új gumik. OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

új akciós gumika OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

új akciós gumika négyévszakos akciós

*

új akciós gumika legolcsóbban

*

új akciós gumika OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

új akciós gumika gumi bróker nyárigumi

*

új akciós gumika négyévszakos akciós

*

új akciós gumika OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

új akciós gumika négyévszakos akciós

*

új akciós gumika OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

új akciós gumika gumi bróker nyárigumi

*

új akciós gumika OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

új akciós gumika gumi bróker nyárigumi

*

új akciós gumika OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

új akciós gumika OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

új akciós gumika gumi alkusz

*

új akciós gumika legolcsóbban

*

új akciós gumika négyévszakos akciós

*

új akciós gumika legolcsóbban

*

új akciós gumika OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

új akciós gumika OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

új akciós gumika gumi alkusz

*

új akciós gumika gumi alkusz

*

új akciós gumika négyévszakos akciós

*

új akciós gumika OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

új akciós gumika OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

gumi legolcsóbban

*

gumi legolcsóbban

*

gumi téligumi ügynök

*

gumi téligumi ügynök

*

gumi gumi alkusz

*

gumi legolcsóbban

*

gumi gumi bróker nyárigumi

*

gumi legolcsóbban

*

gumi gumi alkusz

*

gumi gumi alkusz

*

gumi négyévszakos akciós

*

gumi OLCSOGUMI.SOP.HU

*

gumi gumi bróker nyárigumi

*

gumi OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

gumi OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

gumi OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

gumi gumi bróker nyárigumi

*

gumi OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

gumi OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

gumi OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

gumi OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

gumi OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

gumi legolcsóbban

*

gumi OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

gumi OLCSOGUMI.SOP.HU

téligumi téligumi ügynök

*

téligumi OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

téligumi OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

téligumi négyévszakos akciós

*

téligumi OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

téligumi négyévszakos akciós

*

téligumi gumi alkusz

*

téligumi OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

téligumi OLCSOGUMI.SOP.HU

*

téligumi OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

téligumi OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

téligumi négyévszakos akciós

*

téligumi téligumi ügynök

*

téligumi OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

téligumi OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

téligumi gumi alkusz

*

téligumi gumi bróker nyárigumi

*

téligumi OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

téligumi gumi bróker nyárigumi

*

téligumi gumi alkusz

*

téligumi gumi bróker nyárigumi

*

téligumi gumi bróker nyárigumi

*

téligumi legolcsóbban

*

téligumi gumi bróker nyárigumi

*

téligumi gumi alkusz

használt téligumi ügynök

*

használt OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

használt legolcsóbban

*

használt OLCSOGUMI.SOP.HU

*

használt legolcsóbban

*

használt gumi bróker nyárigumi

*

használt négyévszakos akciós

*

használt OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

használt OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

használt OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

használt OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

használt OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

használt legolcsóbban

*

használt téligumi ügynök

*

használt gumi alkusz

*

használt téligumi ügynök

*

használt OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

használt legolcsóbban

*

használt OLCSOGUMI.SOP.HU

*

használt téligumi ügynök

*

használt gumi bróker nyárigumi

*

használt legolcsóbban

*

használt legolcsóbban

*

használt OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

használt OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

nyárigumi téligumi ügynök

*

nyárigumi gumi bróker nyárigumi

*

nyárigumi OLCSOGUMI.SOP.HU gumi

*

nyárigumi OLCSOGUMI.SOP.HU téligumi

*

nyárigumi OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

nyárigumi OLCSOGUMI.SOP.HU négyévszakos

*

nyárigumi gumi bróker nyárigumi

*

nyárigumi gumi bróker nyárigumi

*

nyárigumi négyévszakos akciós

*

nyárigumi gumi bróker nyárigumi

*

nyárigumi négyévszakos akciós

*

nyárigumi gumi alkusz

*

nyárigumi négyévszakos akciós

*

nyárigumi OLCSOGUMI.SOP.HU

*

nyárigumi gumi bróker nyárigumi

*

nyárigumi OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

nyárigumi gumi bróker nyárigumi

*

nyárigumi OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

nyárigumi négyévszakos akciós

*

nyárigumi OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

nyárigumi négyévszakos akciós

*

nyárigumi gumi bróker nyárigumi

*

nyárigumi legolcsóbban

*

nyárigumi téligumi ügynök

*

nyárigumi OLCSOGUMI.SOP.HU nyárigumi

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*